zaterdag 28 juli 2012

mama zijn en in vorm blijven...

Tjee, ik merk dat ik niet de enige ben die het lastig vind om in vorm te blijven als je moeder bent van 2 kleine kinderen. Je zou denken dat je wel voldoende energie verbrandt als je zo de hele dag door met je jongens bezig bent. Nou, 1 ding weet ik wel zeker; een dag thuis kost me meer kilojoules dan een dagje werken. Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar een dagje werken verloopt bij mij gestructureerd, een dagje thuis is een dagje ongestructureerd (lees chaos). Ik probeer echt wel structuur in te bouwen hoor met de kinderen, maar het valt niet mee kan ik je zeggen. Even een korte schets van vandaag; opgestaan om 9.30. Klinkt fantastisch of niet? Nou, de de jongste was wakker om 7.00uur (terwijl ze gisteravond pas om 21.00uur in hun bedje lagen!!! grrrr). maar goed, dus toen ging het als volgt; Daniel komt dan met zijn ezel, varken en beer en zijn nieuwe cars-auto (kado gekregen als afscheid op de creche deze week en is onafscheidelijk sindsdien met zijn nieuwe toy!!) onze kamer binnen met een hele brede grijns, zo van; JAAA, ik heb er zin in ; Ik heb zin in vandaag!! (ik duik onder mijn deken en manlief doet hetzelfde en we zeggen beiden; Daniel het is nog een beetje vroeg, ga je nog even naar je kamer?....
Zoontjelief doet dit wonderwel heel trouw, dachten we; ongeveer 15 minuten later klinkt een oorverdovend disco-geluid uit de kamer van de oudste....Nee he, allle 2 kids zijn wakker, HELLUP. Mamalief maant de kids nog even tot rust (na de jongste toch maar even zijn supervolle plasluier te hebben verwisseld voor een onderbroekie....). Tegen 7.45 komen ze getwee onze kamer in; MAM, mogen we tekenfilmpjes kijken?
Manlief zegt; doe maar, waarop ze bij ons in bed kruipen en mamalief bijna het bed wordt uitgedrukt...tja, zo'n groot bed hebben we ook niet moet je weten). Maar we houden ze vrij rustig, zodat wij nog tot 9.30 kunnen dommelen.
Dan kleed mama de kids toch maar even helemaal aan en gaan we naar beneden voor t ontbijt. Dit keer zonder koffie (want op, want....ja er is wel meer op kan ik je zeggen ha ha ha). Na het ontbijt spelen de kids buiten terwijl mama en papa het huis opruimen. Dan gaan we boodschapjes doen (ging wonderwel heel goed in de Jumbo!). Nog even wat oud spul van mama naar de inbrengwinkel gebracht. 's middags is het weer zo opgeknapt dat we naar buiten kunnen. Dus de kids de tuin in en wij op het terrasje. 'smiddags zijn we even allebei apart van elkaar weg; ik aan t fietsen met de jongste, doe ik toch aan beweging ha ha!!  En nu, gegeten .....en de kids op bed (dit keer vroeg!), kom ik toe aan me zelf, even bijkomen. Ik zal nog even ons vakantielijstje updaten, zodat we niets vergeten voor onze vakantie.
Hee, avondgroet van mamalinda , ik zit nu lekker aan mijn welverdiende bakkie koffie;-)

Zal ik alvast gaan lezen in 1 van mijn vakantieboeken??....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! groet Blogmama Linda