maandag 11 juni 2012

Mama's zijn toe aan vakantie!

Dag blogmama's!
Het is rustig in blogland. Ik heb er wel een verklaring voor; mama's zijn masaal toe aan vakantie! Niet zo gek want mama's doen het hele jaar ontzettend veel. Of je nou een baan buitenhuis hebt, of dat je voltime thuis bent; feit is; mama's hebben het druk. Hoe komt dat nou toch? Voor mezelf heb ik wel een verklaring; je wilt als mama alles 100% of eigenlijk 150 % goed doen. Je wilt een perfecte moeder zijn, een perfecte partner, een perfecte collega...nou je wilt graag de indruk wekken dat alles PRIMA te doen is.
Ik ben vandaag wat meer vrij en je wilt niet weten hoe fijn gevoel dat geeft!
Ik hoef vandaag namelijk niet om na schooltijd ook nog eens naar zwemles met mijn oudste. Nee, hij rijdt fijn mee met een jongetje uit zijn klas. En ik, wat heb ik vandaag gedaan:
heerlijk aangeklooid; hoezo, denk je dan? Dat kan toch niet? O jawel, Natuurlijk heb ik ook de bedden afgehaald en de was buiten gehangen (vind ik trouwens helemaal geen straf!); ik ben heerlijk  op de fiets boodschapjes gaan doen in de dorp verderop.
Ik heb gekocht; haarverf, jawel, mijn haar groeit weer uit.....tja toch wel die 39 jaar....(ook nog mascara en hippe nagellak...en ; uitnodigingskaartjes, voor het feestje van mijn oudste; hij wordt zondag 6 jaar!! ongelooflijk, ik moet dan altijd denken aan mijn eerste zwangerschap, hoe blij ik was (ik werd niet gemakkelijk zwanger....maar je begrijpt, reuze blij met mijn eerste wonder;).
Verder gekocht een margriet (jawel, pas ook bij mijn 39 jaar denk ik....ha ha), een krant en nog fruit.
Ik ben van plan een fruittaart te maken voor de verjaardag, heerlijk zomers.
O, en op de terugreis hebben we even gepleisterd bij een speeltuin, mijn jongsste even lekker los en mama even margrietje lezen. En daarna zijn een een extra blokje om gefietst (tja ik wil eigenlijk wel sporten, maar kan me er niet toe zetten, dan maar extra fietsen!!!) en hebben we heerlijk door de landerijen gefietst.
Mijn zoontje zat in de fietskar en groette iedereen die we tegenkwamen heel enthousiast.
Leuke dag tot nu toe! Straks naar school toe; heeft de jongste een intakegesprek en gaan we wendagen afspreken. Nou tot zover, de groetjes van een blogmama!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! groet Blogmama Linda